Nekklachten

Oorzaak en ontstaanswijze;
Een veelvoorkomend oorzaak is het werken in een bepaalde houding of langdurige houding geven een belasting in het nekgebied. Wanneer de belastbaarheid gedaald is kan dit leiden tot nekklachten. Stressfactoren, ademhaling, maar ook krachtinspanningen met de armen hebben invloed op de belasting.

Klachten en verschijnselen

Nekpijn kan plotseling of geleidelijk ontstaan. Het kan gepaard gaan met een stijve nek of een bewegingsbeperking. Tevens kunt u hevige of zeurende pijnklachten ervaren in de nek of bij het bewegen van de nek. De pijn kan uitstralen naar de rug, schouders, armen of het hoofd. In sommige gevallen kan nekpijn zorgen voor spanningshoofdpijn.

Welke behandelingen bieden wij voor deze klachten?

• KPR
  • Flexchair
  • Dry Needling
  • Medical taping
  • Andullatie
  • Algemene Fysiotherapie

De behandeling van uw klachten

Door het inventariseren van uw klachten en fysiek onderzoek is vaak te achterhalen wat de oorzaak van het ontstaan van de klachten is. De fysiotherapeut geeft naast de behandelingen ook advies hoe om te gaan met de klachten en oefeningen om het herstel te bevorderen en de pijn klachten te verlichten. Na het onderzoek zal de fysiotherapeut samen met u een persoonlijk behandelplan opstellen.