Voor welke aandoeningen is medical taping geschikt?

• LAGE RUGKLACHTEN

• HOOIKOORTS

• OEDEEM

• SPORTBLESSURES

Wat is medical taping?

De uit Japan afkomstige tapetechniek medical taping, is een techniek waarbij er gebruik wordt gemaakt van de natuurlijke herstelprocessen van het lichaam. Medical Tape activeert het zenuwstelsel en algemeen circulatiesysteem, waardoor spieren en pezen weer snel herstellen. Heeft u een blessure opgelopen en wilt u snel herstellen? Dan biedt medical tape de oplossing!

Het verschil met normale sporttape

Zit er verschil in dan? Jazeker! Normale sporttape heeft namelijk als doel om beweegmogelijkheden te beperken. Bij het aanleggen van sporttape ontstaat er een drukverhoging, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer worden beperkt. Dit zorgt juist voor een vertraging in het herstel, terwijl medical tape het herstel juist bevordert!

Medical taping kunt u bij meerdere aandoeningen gebruiken. Medical tape kan slappe spieren weer op spanning brengen, maar kan ook gespannen spieren rust geven. De tape kan ook gebruik worden bij sportblessures zodat vocht en ontstekingen verminderd worden. Sporters gebruiken de tape ook ter ondersteuning.

De voordelen van medical taping;

• De tape beïnvloedt de spierspanning, zowel ontspanning als spanningsvermeerdering
  • De tape stimuleert de bloedcirculatie en bevordert de afvoer van lymfevocht
  • De tape zorgt voor pijndemping
  • De tape ondersteunt gewrichten