Enkel / voet klachten

Oorzaak en ontstaanswijze;
Klachten aan uw voet of enkel worden voornamelijk veroorzaakt door een verkeerde beweging, overbelasting of een val. Tevens kan een verzwikte of verstuikte enkel (door het wandelen of sporten), een gescheurde enkelband of een overbelasting van de pezen in de voet en enkel zorgen voor klachten. Ook het regelmatig dragen van hoge hakken kan de kans op voet- en enkelklachten vergroten. De klachten kunnen ook het gevolg zijn van een medische aandoening zoals artrose of reuma.

Klachten en verschijnselen

Voet- en enkelklachten uiten zich door stekende pijn en gevoeligheid bij het aanraken van de pijnlijke plek. Tevens kan er op die plaatsen roodheid en zwelling aanwezig zijn. Ook kunt u moeite hebben bij het bewegen van de voet of enkel, deze kunnen namelijk stijf aanvoelen.

Welke behandelingen bieden wij voor deze klachten?

• Algemene fysiotherapie
  • Medical Taping
  • Dry needling

De behandeling van uw klachten

Wanneer uw klachten niet vanzelf verdwijnen kunnen fysiotherapeutische behandelingen een uitkomst bieden voor uw klachten. Het doel van de behandelingen is altijd het verbeteren van de functie, daarbij is het verminderen van de pijn en het vergroten van de bewegingsvrijheid van belang. U stelt samen met de fysiotherapeut doelen op. Deze worden opgenomen in uw persoonlijke behandelplan.