Voor welke aandoeningen is Algemene Fysiotherapie geschikt?

• Pijn aan de spieren, pezen, banden en gewrichten

• Lage rugpijn, met uitstraling naar de benen

• Nek- of schouderpijn met uitstraling naar uw armen

• Sportblessures, scheur van een spier, pees of het breken van een gewricht/bot

• Heupklachten, met uitstraling naar de lage rug of naar de benen

Wat is Fysiotherapie?

Bij het ervaren van klachten aan het bewegingsapparaat kan fysiotherapie een mogelijkheid bieden. Dit wordt gedaan door middel van verschillende behandelingen, oefeningen en/of mobiliserende technieken. De behandelingen zijn erop gericht uw lichaam beter te laten functioneren, zodat bewegen makkelijker en soepeler verloopt. U merkt dat u na een paar behandelingen weer door kunt gaan met uw dagelijkse bezigheden zoals fietsen, lopen en werken. De fysiotherapeut geeft u advies over uw houding en geeft u oefeningen die u thuis kunt doen, zodat het herstel sneller verloopt.

Uit onderzoek is gebleken dat fysiotherapie effectief is voor veel klachten aan het bewegingsapparaat. Het kan gaan om klachten die ontstaan tijdens het werk, door een ongeluk, spanning, overbelasting of simpelweg als gevolg van veroudering. Ook een verkeerde beweging of een slechte houding kunnen de oorzaak zijn voor uw pijnklachten.

Voordat de behandeling plaatsvindt is er een grondige screening en intake. U wordt onderzocht door een fysiotherapeut. Tijdens het onderzoek wordt middels testen en vragenlijsten nagegaan hoe de behandeling eruit komt te zien. De fysiotherapeut zal met u bespreken welke mogelijkheden fysiotherapie biedt en uitleg geven over de behandeling.